رنج قیمت سمعک یونیترون
نوشته شده توسط : رومینا علامه

فرآیند بسته شدن

در زندگی روزمره، صدایی که از یک منبع می آید ممکن است به طور موقت توسط صداهای دیگر پوشانده شده باشد. درحالیکه این صدای پوشانده شده وجود دارد، ممکن است هیچ شواهد حسی مبنی بر اینکه از آن برای تعیین اینکه این صدا ادامه پیدا کرده یا نه استفاده کرد. تحت چنین شرایطی، صدای پوشانده شده تمایل دارد تا به صورت مداوم باشد. روانشناسان گشتالت این را فرآینده بسته شدن می نامند. یک مثال آرمایشگاهی از این پدیده تاثیر تداوم است. وقتی صدای آ با صدای ب جایگزین می شود، و ب شدت بیشتری نسبت به آ دارد، صدای آ حتی اگر قطع شود ممکن است به صورت مداوم شنیده شود. این صداها لزوما پایدار نیستند. برای مثال، اگر ب نویز باشد و آ تن که به صورت رو به بالا پیشرفت می کند، این پیشرفت اگرچه بعضی از بخش های آن از بین برود، به صورت مداوم شنیده می شود.

توجه داشته باشید که برای اینکه این اتفاق بیفتند، شکاف های تن باید توسط نویز پر شود و این نویز باید قیمت سمعک یونیترون به طور بالقوه این تن را بپوشاند ( اگر به طور همزمان پخش می شدند) در غیاب نویز، جهش گسسته در فرکانس به وضوح شنیده می شود. اثر تداوم برای محرک حرف زدن که با نویز جایگزین می شود نیز کار می کند.

اگر نویزی برای پر کردن این شکاف ها وجود نداشته باشد، صداهای قطع شده ی هنگام حرف زدن به صورت خش و ناهنجار شنیده می شوند. وقتی نویز در شکاف ها وجود داشته باشد، صداهای گفتار خیلی طبیعی و مداوم به نظر می رسند. برای صحبت های متصل به هم که به صورت معمولی وقفه در بین آنها ایجاد می شود، نویز مداخله گر در بهبود فهم این صدا کمک بسزایی می کند. این امر ممکن است به دلیل تعویض ناگهانی گفتاری که نشانه های انحرافی را برای صداهای گفتار ایجاد می کند. این نویز نشانه های انحرافی را می پوشاند. از این مثال ها مشخص می شود که جبران این صداهای از دست رفته تنها بر اساس شواهد شکل موج آکوستیک رخ نمی دهند. تجربه ی گذشته ی ما در رابطه با گفتار، موسیقی، و سایر محرک ها نقشی در این باره ایفا می کنند و بستر صداهای محیطی بسیار مهم است. با این حال، پر کردن تنها زمانی رخ می دهد که یک منبع به صورت پوشاننده یا مسدود کننده ی دیگری شنیده می شود. این در باید بر اساس شواهد آکوستیک که صدای مسدود شده پوشانده می شود ارائه شود. بنابراین، اگر شکافی توسط نویز یا صدایی دیگر پر نشود، درک فرآیند بسته شدن آن اتفاق نمی افتد و شکاف همانطور شنیده می شود.





:: برچسب‌ها: سمعک , سمعک اتیکن , سمعک اینترتون , سمعک استارکی , سمعک فوناک , سمعک زیمنس , سمعک ویدکس , سمعک یونیترون , انواع سمعک , انواع سمعک ها , خرید سمعک , قیمت سمعک , سمعک هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: